Itsas korapilo nagusia

Lastegia korapiloa agian ezagunena izango da, eta esparru guztietan gehien erabiltzen dena. Itsas korapilo hau kirol nautikan erabili ohi da, eta zehazki bela nabigazioaren munduan.

Korapilo honek lazo finko edo estropu bat osatzen du sokaren muturretako batean.

Lastegia korapiloa mendeetan zehar erabili izan da, bere fidagarritasuna, indarra eta egonkortasuna direla eta. Lotzen den muturraren karga indarraren % 60 inguru atxikitzen duela uste da. Gainera, hainbat lanetarako erabil daiteke.

Itsas esparrutik kanpo, lastegia luzaroan erabili izan zen mendizaletasunaren munduan. Dena den, 2010az geroztik Mendizale Elkarteen Nazioarteko Batasunak ez erabiltzea gomendatzen du. Dirudienez, ikusi zuten soka lasaitzeko arriskua zegoela lan karga zeiharra bada edo tentsioa askatzen bada.

Askotariko erabilerak

Itsas esparrura itzulita, hona zertarako erabiltzen duten kirol ontzietako patroiek lastegia:

• Estropu bat inprobisatzeko amarratze soka batean.
  • Belaontzi baten itsuta mugarriaren muturretako bat finkatzeko.
  • Soka bat poste edo barra batean finkatzeko.

Hala, belaontzi batean drizen muturretan topa dezakegu lastegia itsas korapiloa, belen eskota kirtenetan edo botaberaren aparailuan.

Gure ikastaroetara etorri zaretenok badakizue Polaris Nautika Eskolan garrantzia berezia ematen diogula itsas korapilo nagusiak behar bezala egiten ikasteari. Horrenbestez, ez ditugu errepikatuko korapilo hori egiteari buruzko tutorialak.

Aholkuak

Aholku pare bat eman nahi dizkizuegu:

• Esaten da “ezkerreko” lastegia, hau da, txikota kanpotik duena, ez dela horren segurua; beraz, hori ekidingo dugu korapiloa berriz eginez.
  • Oso zurrunak ez diren soken kasuan, baliteke korapiloa lasaitzea ez bada lanean ari. Kasu honetan, korapiloa ondo segurtatzeko, segurtasunezko korapilo bat egin dezakegu barruko txikotan, labaintzea saihesteko.

Galdetu lasai gure ikastaro eta praktiken eskaintza eta programari buruz.

Informazio gehiago hemen: https://polariseskola.eus/eu/?page_id=5947