Berriak

Aisiako Ontziko Patroi izateko azterketa egin aurretik kontuan izateko hamar aholku

Kategoriak:

Euskadiko azterketari aurre egiteko hamar gomendio

1.- Azterketara eraman behar duzun materiala:Angelu-garrailagailua, boligrafoa, arkatza, erregela, konpasa eta kalkulagailu arrunt bat. Kalkulagailu programagarriak ez daude baimenduta, eta mugikorra ezin daiteke kalkulagailu gisa erabili (itzalita egon behar da). Azterketara doazen guztiek indarrean dagoen NAN originala aurkeztu behar dute sarreran.

2.- AOP azterketarako: Mapa nautikoen buruketak erantzuten ez duzu denbora asko pasako ikastaroa gurekin egin baduzu. Hala ere, entseguren bat edo beste egitea komeni da jarraitu beharreko estrategia zein den ikusteko.

3.- Ez utzi galderarik erantzun gabe. Akatsek ez dute punturik kentzen. Zalantzak izanez gero, utzi alde batera erantzun “baztergarriak” eta arriskatu gainerako erantzunetako batekin.

4.- Denbora asko dago. Jada erantzundakoa berrikustea ez da oso eraginkorra izaten. Zalantzak badituzu, hobe da horiek bukaerarako uztea.

5.- Zalantzak baldin badituzu galdera bati buruz edo programan jasotakotik kanpo dagoela zein erantzun zuzenik ez duela edo bat baino gehiago direla uste baduzu, ziurrenik erratuta egongo zara. Irakur ezazu berriz ere eta erantzun ezazu 3. puntuan aipatutakoa aplikatuz. Saia zaitez galdera zein den gogoratzen, egiaztatu ahal izan dezagun.

6.- Maparen ariketetan, idatzi beti emaitzak mapan,behar bezala alderatu ahal izateko azterketako erantzunekin.

7.- Gure gomendioa: Ez markatu erantzunak galderen orrian erantzunen orrian beranduago kopiatzeko asmoz. Horrek “behartu gabeko akatsa” egiteko aukerak areagotzen ditu.

8.- “Arrazoizko zalantza” bat izanez gero, galdetu aretoko irakasleetakoren bati. Gerta daitekeen gauzarik okerrena da ezin lagundu ahal izatea edo horretarako baimenik ez izatea. Baina ahal baldin badu, lagunduko dizu.

9.- Behin-behineko notak noiz argitaratuko diren: Notak azterketa egin eta hamar egun barru argitaratzen dira, gutxi gorabehera. Notak argitaratu ostean azterketa berrikusteko eska dezakezu.Galdetu iezaguzu ea nola egin behar deninfo@polariseskola.eus helbide elektronikoaren edo 619115225 telefono-zenbakiaren bidez.

10.- Nabigazio eta segurtasuneko praktikak: Ez da ezinbestekoa, baina bai komenigarria, gutxienez praktika txiki bat egitea azterketa baino lehen. Horrek teoria ikastean sor daitezkeen zenbait zalantza argitzea ahalbidetzen du. Azterketa zure kabuz egingo baduzu, galdetu iezaguzu aukera honi buruz.

Processed with VSCO with p5 preset

 

Ontzi baten gehienezko abiadura

Kategoriak:

Norbaitek lehenengoz ontzi bat bisitatzen duenean edo kirol-nautikako tituluren bat eskuratzeko praktikak hasten dituenean gehien errepikatu ohi den galderetako bat honako hau da: “itsasontzi honek zenbateko abiadura hartzen du?”. Ontzi baten gehienezko abiadura ezagutzea izan ohi da  lehenengotariko kezka.

Gehienetan, abiadura korapilotan esaten dugunean, zalantza eragiten dugu. Zalantza hori desagertzen joan ohi da nautikaren munduarekin loturarik ez dutenei datu hori ohiko abiadura-unitateetara bihurtzen diegunean. Baina beti egon ohi da bigarren galdera: “eta motor indartsuagoa jarriz gero?”. “Berdin dio”, erantzuten dugu, eta sinesgogortasuna eragiten dugu.

Itsasontziaren kroskoaren gehieneko abiadura, betiere planeatzeko gai ez bada, eskura izan ditzakegun belaontzi gehienetan gertatzen den bezala, ontziaren luzeraren araberakoa da, eta muga hori izan ohi da gehienezko abiadura markatzen duena, motorraren indarra edo belaontziaren bela-azalera gorabehera.

Beraz, gero eta luzera handiagoa, orduan eta abiadura handiagoa. Ikertu dezagun abiadura horren kalkulua desplazamendu-erregimenean nabigatzen duten ontzietarako; hau da, planeatzen ez dutenetarako.

Ontzi bat nabigatzen ari denean, uraren gainazala brankarekin zatitzen du, eta itsasontziaren luzera osotik eta alde bietatik higitzen den olatu bat sortzen du. Olatu horren  maiztasuna eta abiadura pixkanaka eta proportzionalki handituz joaten da ontziaren abiadurarekin.

Abiadura baxuan goazenean, olatuaren  uhin-luzera laburra izaten da, eta hainbat olatu sortzen dira jarraian. Itsasontziak abiadura handitu ahala, olatua hazten doa, altueran nahiz luzeran.  Hori hala da harik eta olatuak itsasontziaren popa harrapatzen duen arte. Hau da, olatuaren uhin-luzera hazi egiten da harik eta ontziaren flotazio-luzeraren distantzia berera iristen den arte.  Une horretan, sortu duen olatu gorenaren baitan asentatuta nabigatzen du ontziak, eta ez da gai bere olatu propioa gainditzeko. Une horretan hartzen du, beraz, abiadurarik handiena.

Horrenbestez, motorraren indarrak, zabaltzen dugun belak edo haizearen intentsitateak berdin dio, ontziaren abiadura bere luzerak zehazten du eta.

Ontziaren abiadura kalkulatzea

Ontzi baten gehienezko abiadura kalkulatzeko, olatuaren abiaduraren formula erabiliko dugu. Luzeraren araberakoa da, ez altueraren araberakoa. Horrenbestez, ontziaren gehienezko abiadurak bat egiten duenean olatuak ontziaren luzera bera duen unearekin, formula honela egokitu dezakegu:

Balio konstanteak ordeztuko ditugu:

g (grabitatearen azelerazioa) = 9,8066 m/seg2

Π (Pi) = 3,1416

Gainera, korapiloetara bihurtuko dugu

L ontziaren flotazio-luzera izanda, formula honela geratuko litzateke:

Polaris Bat ontziak 11 metroko gehienezko luzera duela joz gero, kroskoaren gehienezko abiadura 8 korapilo baino gehixeagokoa izango litzateke.

Hori gainditzen animatuko zara?

Kontsultatu ikastaroei buruzko informazioa

Kontsultatu charter-ei buruzko informazioa

 

 

 

Hurrengo azterketa-deialdiak eta ikastaro-hasiera

Kategoriak:

Itsas-nabigazio titulua atera nahi duzu?

 

Polaris Nautika Eskolan hurrengo deialdien berri emango dizugu hainbeste desio duzun titulua ateratzeko.

 

Geroz eta itsas-nabigazio zaletu gehiagok lortzen du nabigatzeko titulua, eta beste batzuk ezagutzak gehitzen dituzte erronka berriez gozatzeko titulua ateratzeko.

 

Hauek dira EJak 2020rako programatutako deialdiak:

 

– Portugalete: Urtarrilaren 21etik aurrera.  Ikastaroa abenduaren 2an hasiko da titulazio hauetarako: ONP eta JOP.

 

– Pasaia: Apirilaren 1etik aurrera. Ikastaroa otsaila erdialdean hasiko da uretako motoetarako, ONP, JOP eta YP titulazioetarako.

 

– Portugaleten ekainaren 1tik aurrera ONP, JOP, YP eta YK tituluetarako.

 

– Pasaian azaroaren 9tik aurrera honako tituluentzat: ONP eta JOP.

 

Matrikula irekita dago 2020ko lehenengo deialdirako.

 

Matrikulazioetarako Urriaren 30era arte prezio bereziak.

 

Zure zain gaude!

Korrosio galbanikoa

Kategoriak:

Kasko metalikoek, eta bereziki altzairuzkoek, korrosio galvanikoaren eraginak jasaten dituzte. Gure ontzi gehienak zuntzaz egin dira, eta arazo hori dute zati metalikoetan (helizea nahiz horren ardatza, lemako pala, abortza, etab.).

Baina zer da korrosio galvanikoa? Xehetasun gehiegi eman barik azaltzen ahaleginduko gara: bi metal kontaktuan jartzen ditugunean, prozesu elektrokimiko bat gertatzen da, zeinetan metal batek elektroiak ematen dizkion metal nobleenari; hala, lehenengoak anodo gisa jardungo du eta bigarrenak, berriz, katodo gisa. Metalak elektroi bat galtzen duenean, sortzen den hutsunea oxigenoko beste elektroi batek beteko du; horrek metala hondatuko du, oxidazioaren bidez. Prozesu hori inguru gazietan (ur gazian) bizkortzen da; izan ere, eroankortasun elektriko handia dute eta, ondorioz, elektroiak erraztasunez mugitzen dira.

Hala, inguru gazietan metalak elkarren arteko kontaktuaz babeste aldera, isolatu beharko ditugu. Gogoan izan behar dugu balizko kontaktu hori ez dela bakarrik gure ontziko zati metalikoen artean gertatzen: gertu porturatu diren ontziei ere eragiten die, baita portuko instalazioei ere.

Nola babestu behar ditugu zati metalikoak? Urpeko aldean (murgilduta) dauden gure ontziko zati metalikoak korrosio galvanikotik babesteko, balizko eragin galvanikoa murriztuko duen pintura babesgarria eman behar dugu alde horietan, eta anodo galvanikoak jarri.

Anodo galvanikoak zinkezko pieza batzuk dira, urpeko aldean dauden gure ontziko pieza metalikoetatik gertu jartzen direnak. Zinka ez da kirol-ontzietan egon ohi diren metalak bezain noblea eta, hortaz, anodo gisa arituko da, elektroiak askatuz eta guztiz hondatu arte galvanizatuz.

Anodo horiek helizearen kaskoan zein ardatzean eta lemaren palan egon ohi dira; hala ere, anodo gehigarriak egon daitezke, ontziaren eraikuntzaren arabera.

Zein da anodo horiek izan behar duten pisua? Formula hau erabiliz kalkulatzen da pisua:

P=K*L*(B+D)/34,39

 

Ikur horiek honako balio hauei dagozkie:

P: Anodoen pisua, kilotan
K: Kaskoaren materialaren araberako koefizientea

0,165 Zuntza
0,625 Aluminioa
1,000 Altzairua

L: Esloia, oinetan
B: Zabalera, oinetan
D: Zingoa, oinetan

Horren arabera, Polaris Bat ontzirako behar diren anodoen pisua kalkulatuko dugu; honako neurri hauek ditu: 11 metroko esloia, 3,72 metroko zabalera eta 1,82 metroko zingoa. Emaitza 3 kg baino zertxobait gehiago da.

Kalkulua egin ostean ateratzen den pisua urtebetez baino zertxobait gehiago eten barik eta segurtasun-marjinarekin nabigatzeko behar den pisua da. Horrenbestez, pisu hori egokitu eta murriztu ahalko dugu, aurreikusitako mantentze-lanen arabera.

 

Uretako motorrak: Orain Nabigazio lizentziarekin

Kategoriak:

URETAKO MOTO

Gero eta uretako motor gehiago dago azken urteetan. Halaber, motorren potentzia ere handitu da, beraz, berariazko arau batzuk ezarri behar izan dira horiek erabiltzeak duen arriskua murrizteko, bai erabiltzen dituztenentzat, bai bainularientzat.

 

Maiatzaren 1eko BOEn argitaratutako azken nobedadearen arabera, hemendik aurrera Nabigazio lizentzia bakarrik beharko da (“Titulutxo” gisa ezaguna dena) uretako motorrak gidatzeko, potentzian mugarik izan gabe.

 

Erabiltzeko baldintzak

 

·       Nahitaezkoa da edozein Itsas Kapitaintzan matrikulatzea.

 

·       Motorrek erantzukizun zibileko aseguru bat izan behar dute.

 

·       Itsas Kapitaintzak, matrikulatzean emandako Nabigazio lizentzia eta aseguruaren eta indarrean dagoela ziurtatzen duen egiaztagiria eraman beharko ditu uretako motorrean.

 

·       Gutxienez 18 urte beteta izango beharko dira motorra erabiltzeko (edo 16 urte, guraso edo tutoreen idatzizko baimena badu).

 

·       Salbamendu-txaleko homologatua jarrita eraman behar da, bai motorra gidatzen duenak, bai bidaiari gisa doanak (5, 6 eta 7 nabigazio-eremuetarako gutxienez 100 newton).

 

·       Fabrikatzaileak adierazitako pertsona kopuruak bakarrik nabigatu ahalko du uretako motorra.

 

Oinarrizko nabigazio-arauak

 

·       Erabilera partikularra egiten bada, edo motorra egun batzuetarako alokatzen bada erabilera partikularrerako, ezingo da nabigatu alokatutako motorrak ibiltzen diren zirkuituetatik hurbil.

 

·       Debekatuta dago estropadak egiteko mugatuta dauden eremuetatik nabigatzea.

 

·       Berariaz debekatuta dago bainulariak ibiltzen diren eremuen barruan nabigatzea.Gogoratzen dugu bainatzeko eremuak hondartzaren eta baliza-lerroaren artean daudela, eta baliza-lerrorik ez badago, 200 metroko zabalerako tarte bat kontuan hartuko dela, hondartzatik, edo 50 metrokoa, gainerako itsasertzetik.

 

·       Balizatu gabeko hondartzetan gelditzeko eta handik irteteko, kostaldearekiko perpendikularra den ibilbideari jarraitu beharko zaio, betiere, 3 korapiloko abiadurara gehienez.

 

·       Egunez bakarrik erabil daitezke motorrak, eguraldi eta ikuspen ona badago.

 

·       Ezin dira erabili motorrak beste objektu flotatzaile batzuk atoian eramateko.

 

Beharrezko titulazioa

 

Uretako motorraren erabilera partikularrerako eta zirkuitutik kanpo alokatzeko, gutxienez, nabigazio-lizentzia behar da 2019ko maiatzaren 1etik.

 

Zirkuituan alokatzeko ez da titulaziorik behar.

 

Legezko xedapenak

 

259/2002 Errege Dekretua, martxoaren 8koa, uretako motorren erabileran segurtasun-neurriak eguneratzen dituena. Apirilaren 5eko 238/2019 Errege Dekretuan aldatutakoa.

 

1998ko abenduaren 16ko agindua, uretako motorrak erregistratzeko eta matrikulatzeko prozedura laburtua arautzen duena.

 

875/2014 Errege Dekretua, urriaren 10ekoa, aisialdiko ontziak gidatzeko itsas titulazioak arautzen dituena.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nabigatzen

Getxoz gozatzeko planak – Irteerak ziurtaturik

Kategoriak:

Gozatu itsasaldi batez belaontziz Bilboko itsasadarreko bokaletik

Getxo bisitatzeko asmoa baduzu eta beste ikuspuntu batetik ezagutu nahi baduzu, ez galdu aukera itsasotik bertatik ikusteko, bere erakargarritasun handienetakoa, hain zuzen.

Edo belaontzi batean ibili ez den horietakoa bazara, hau aukera bikaina izan daiteke esperientzia paregabea bizitzeko, belaontzi batean nabigatzeko, haizeak eramaten uzteko, eta itsas olatuak eta brisa sentitzeko.

PREZIOA:

45 € pertsonako
%10 deskontua Getxo Pass txartelarekin 

LEKUA:

El Abra-Getxo Kirol Portua. Kapitaintza eraikina

DATAK:

IRTEERAK ZIURTATURIK

  • Martxoak 29-30 eta 31. Apililak 1: 11:30-14:00
  • Larunbat guztietan (uztailaren 7tik – irailaren 29ra) 17:00-19:30
  • Igande guztietan (maiatzaren 20tik – urriaren 28ra) 11:30-14:00

BARNE:

Erregaia, patroi-gidaria, atrakeak, aseguruak, garbiketa eta zergak.

Janaria ez da sartzen.

EZ AHAZTU:

Eraman gomazko oinetakoak (beltzak ez), eguzkitarako krema eta hotzerako arropa.

Irteera belaontziz arratsaz Gozatzeko Bizkaiko kostaldean

Abratik nabigatzen duzun bitartean ilunabarrez goza dezakezu belaontzi batetik, arrakasta handiko bertako saldaren bat hartuz, izan ere, gure euskal gastronomiaren erakusgarririk onenetakoak dira. Horrez gain, Portu Zaharraren bistez gozatzeko aukera ere izango da. Tradizio handiko lekua da, eta han, bertako gastronomia dastatu ahalko duzu. Bestalde, Lurraren historia erakusten duten eta haitzetan kalkulatu ezin den balioa duten sekretuak gordetzen diren Galeako itsaslabarretatik ere nabigatuko da.

PREZIOA:

49 € pertsonako

LEKUA:

El Abra-Getxo Kirol Portua. Kapitaintza eraikina

DATAK:

IRTEERAK ZIURTATURIK.

Ostiral eta larunbat guztietan: uztaila eta abuztua.

ORDUTEGIA:

20:00 – 22:30

BARNE:

Erregaia, patroi-gidaria, atrakeak, aseguruak, garbiketa eta zergak, eta edari bat.

EZ AHAZTU:

Eraman gomazko oinetakoak (beltzak ez), eguzkitarako krema eta hotzerako arropa.

ZURE NEURRIRA:

4 pertsona baino gehiago bazarete, egin irteera zuen neurrira.

 

Gozatu 4 orduz nabigatzen Galeako itsaslabarretatik. Labarrak itsasotik inguratuz

Hau oso aukera ona izan daiteke jende berria ezagutzeko edo zureekin gozatzeko euskal kostaldearen paisaia itsasotik deskubritzen, lasaitzen zaren bitartean.

Nabigatzeko oinarrizko teknikak ikastea; nahi izanez gero, ontzian freskagarri bat edatea; eta, eguraldia lagun bada, itsas zabalean bainu bat hartzea. Hori guztia egin ahal izango duzu belaontzian egiten den txango honetan.

PREZIOA:

60 € pertsonako

LEKUA:

El Abra-Getxo Kirol Portua. Kapitaintza eraikina.

DATAK:

Uztailean, abuztuan eta irailean (igande guztietan). IRTEERAK ZIURTATURIK

ORDUTEGIA:

10:00-14:00

BARNE:

Erregaia, patroi-gidaria, atrakeak, aseguruak, garbiketa eta zergak.

Janaria ez da sartzen, janari arina eramatea gomendatzen da.

 

Egun osoan nabigatzen: ainguratu,  bainatu eta itsasoaz gozatzeko….

Gorlizerantz edo Castro Urdiales-erantz itsasoratzen da. Bi kasuetan, joateko bidaiak hiru ordu inguruko iraupena du eta kostaldetik oso gertu nabigatzen da, Sopelako eta Barrikako labarretako tolesturez gozatzeko.
Txangoa egiten denean, ur gardeneko toki batean botatzen dira aingurak. Orduan, astia dago igerian ibiltzeko eta, zorte apur bat izanez gero, izurderen bat ikusteko.

Aparteko aukera dute hemen nabigatzen ikasi nahi dutenek edo/eta marinel lanetan parte hartu nahi dutenek (lehorreratu, gidatu, belak  jaso…).

PREZIOA:

95 €  pertsonako
%10a diskontua Getxo Pass txartelarekin

DATAK:

Urte osoan zehar

ORDUTEGIA:

10:30-18:30

BARNE:

Erregaia, patroi-gidaria, atrakeak, aseguruak, garbiketa eta zergak.

Janaria ez da sartzen, janari arina eramatea gomendatzen da.

________________________________________

LEKUA:

Kirol Portua El Abra-Getxo. Kapitaintza eraikina.

EZ AHAZTU:

Eraman gomazko oinetakoak (beltzak ez), bainu jantzia, eguzkitarako krema eta hotzerako arropa.

ZURE NEURRIRA:

4 pertsona baino gehiago bazarete, egin irteera zuen neurrira.

INFORMAZIOA ETA ERRESERBAK:

Getxoko turismo bulegoa
Tel: 94 491 08 00
infoturismo@getxo.eus

Www.getxo.eus/eu/turismo

https://www.getxo.eus/es/turismo/que-hacer/Getxo-costa

Aste Santuko oporrak

Kategoriak:

Aste Santuan nabigatzea

Oporrak ia-ia bertan dira. Bi aste baino gutxiago gelditzen da horrenbeste itxarondako eta merezitako Aste Santuko oporrak iristeko.

Batzuek guztia prest izango duzue, baina beste batzuek agian ez duzue oraindik plan zehatzik aukeratu.

Zuen asmoa Euskadi pixka bat gehiago ezagutzea baldin bada, gurekin kostaldeko paisaiaz gozatu ahal izango duzue beste ikuspuntu batetik. Ezagutu ezazu euskal kostaldea Polaris Nautika Eskolaren eskutik.

Bilbora bidaiatu eta Basque Festerako antolatutako jarduera guztiez gozatzeko asmoa baldin baduzue, bide batez belaontzian ibilbide bat egin dezakezue.

Honako hau proposatu nahi dizuegu:

Getxoko Kirol Portutik abiatuta, itsasadarrean zehar nabigatzea. Hala, gaur egungo hiri kosmopolitan gelditzen den legatu industriala ezagutu ahal izango duzue.

Cargadero de Bilbao izeneko tabernara gerturatuko zaituztegu, eta bertan paisaiaz gozatu ahal izango duzue esekitako terraza batetik.

Horren ostean, gaur egungo Bilbo kulturalera gerturatu ahal izango zarete.

Processed with VSCO with m5 preset

Uda iritsi baino lehen azken deialdia

Kategoriak:

Uda heldu da

Processed with VSCO with g3 preset

 

Polaris Nautika Eskolan hurrengo deialdien berri emango dizugu hainbeste desio duzun titulua ateratzeko.

Geroz eta itsas-nabigazio zaletu gehiagok lortzen du nabigatzeko titulua, eta beste batzuk ezagutzak gehitzen dituzte erronka berriez gozatzeko titulua ateratzeko.

ONP, JOP, YP eta YK tituluetarako uda aurreko azken deialdia Portugaleten izango da ekaineko lehenengo astean.

Beraz, ez pentsatu gehiago eta eman izena ahalik eta lasterren. Uda honetan nabigatzeko aukera izango duzu aparteko prezioan.

Ezin izango diozu uko egin Polaris Nautika Eskolaren eskaintzari:

Matrikula otsailaren 28a baino lehen osatzen baduzu, JOP(motorra soilik) titulua 550 euroren truke lor dezakezu.

Zure zain gaude!

Nabigatzea: Eguberrietako oparirik onena

Kategoriak:

Jarrai iezaiozu gure Izarrari

 

Laster berriak izango ditugu

Kategoriak:

Jada gutxi falta da…

Translate »

Ba jarraituak leku hau erabiliz erabilera onartzen duzu cookieetako eta gure pribatutasun-politika

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar