Chaleco salvavidas

Itsasoan salbamendu-txalekoak erabiltzeko legezko arauketari, funtsezko eskakizunei eta gomendatutako egoerei buruz jakin behar duzun guztia

Salbamendu-txalekoak itsasontzia abandonatzeko baliabide nagusia dira, baldin eta itsasontzi horrek salbamendu-baltsarik ez badu.

Nabigazioaren munduan murgildu nahi izanez gero, salbamendu-txalekoen nahitaezko garrantzia ulertu behar da. Larrialdiko egoeratan funtsezko elementuak dira, eta Estatuko legediaren arabera, bere kokapena eta ezaugarriak zehatz-mehatz araututa daude uretan segurtasuna bermatzeko.

Araudiak eta arauketak

Maiatzaren 18ko 339/2021 Errege Dekretuak aisiako itsasontzietan egoten denerako salbamendu-txalekoen gutxieneko baldintzak ezartzen ditu.

Horren bidez, aisiako itsasontzien kutsaduraren prebentzioa eta segurtasun-ekipoa arautzen dira, txalekoen kopuruei eta izan behar dituzten gutxieneko eskakizunei dagokienez. Gainera, nazioarte mailan, Salbamenduko Gailuen Nazioarteko Kodeak (IDS kodea) bete behar diren gidalerro orokorrak ematen ditu.

Legediaren arabera, nahitaezkoa da ontziratuta dagoen tripulatzaile bakoitzeko, gutxienez, salbamendu-txaleko bana eramatea, eta nabigazio eremu desberdinetarako berariazko eskakizunak izango ditu. Nabigazio ozeanikoan (1. eremua) beste txaleko bat gehitu beharko da.  Gainera, ezinbestekoak dira haurrentzat egokitutako txalekoak eta funtsezko elementuak, hala nola txilibituak, banda islatzaileak eta finkapen-sistemak.

Gailu horiek oso irisgarriak eta ergonomikoak izango dira larrialdiko egoeratan erantzun azkarra bermatzeko, eta diseinuek naufragoaren flotagarritasuna eta  orientazioa ziurtatuko dute. Oro har, hankartean zingila edo lokarria izan ohi dute altuera nabarmenetik jauztean txalekoak ez ihes egiteko. Material piro-atzeratukoak dira, eta kolore deigarria dute. Halaber, araudiak zehazten du nabigazio-baldintza jakinetan argia behar dutela.

Salbamendu-txalekoak 1 minutu baino gutxiagoan jarri ahalko dira, betiere aurretik janzteari buruzko argibideak jaso badira. Distantzia txikietan igeriketan aritzeko nahikoa ergonomia izango dute.

Txalekoaren alboko flotagailuetan disimetria sartuko zaie naufragoa zutitzen dela ziurtatzeko, bai eta konorterik ez duenean ere.

Helduen txalekoetan eskatzen den flotagarritasuna nabigazio eremuaren araberakoa da: 100N 5, 6 eta 7 eremuetarako, 150N 2, 3 eta 4 eremuetarako eta 275N 1 eremurako.

Salbamendu-txalekoek argia izango dute, itsasontziak nabigazioa beren-beregi egunez eta 4, 5, 6 eta 7 eremuetan egiten duenean izan ezik.

Betebeharrak eta gomendioak

Hori guztia legezko eskakizunei dagokienez, baina nahitaezkoa da salbamendu-txalekoa jarrita eramatea? Uretako motorretan da nahitaezkoa. 75N flotagarritasuneko txalekoa une oro jantzita eramango dute patroiak eta laguntzaileek. Gainerako kasuetan ez da nahitaezkoa jantzita eramatea, eta sen onak erabakiko du nork eta zer egoeratan izan behar den arreta.

Beraz, nahiz eta egoera guztietan nahitaez erabiltzea beharrezkoa ez den, sen onak eta nabigazio-egoera bereziek zin-zinez gomendatzen dute honako hauetan erabiltzea:

1.- Gaueko nabigazioa. Egunez tripulatzaile bat uretara eroriz gero, egoera erraz samar konpondu daiteke, baina gauez oso erraza da erori den pertsona galtzea, baldintzak onak izan arren.

2.- Eguraldi txarra. Olatuek ustekabeko mugimenduak eragin ditzakete, eta oreka galduta uretara eror gaitezke. Olatuek uretara erori den pertsona aurkitzea zail dezakete.

3.- Igeriketan ez dakiten pertsonak. Baldintza ezin hobeetan nabigazio atsegin batean gabiltzanean zaila da uretara erortzea, baina pertsona igeriketan oso trebea ez bada edo igerian egiten ez badaki, nahiz eta itsasontzian joatea oso segurua izan, salbamendu-txalekoa jarrita izanez gero, lasaiago egon daiteke.

4.- Haurrak. Gai gatazkatsuagoa, zehaztu behar baita zer adinera arte den. Haurren arduradunek beren ezagutzaren arabera zehaztuko dute salbamendu-txalekoa eramatearen edo ez eramatearen beharra. Gure gomendioa da 6 urtetik behera edozein haurrek itsasontzian salbamendu-txalekoa jantzita eraman behar duela. 6 urtetik aurrera, igerian aritzeko trebezia kontuan hartuta, haurren arduradunek erabakiko dute.

Polaris Eskolan uretan segurtasunaren garrantzia ulertzen dugu eta orientabidea ematen dugu: noiz eta nola erabili behar dira salbamendu-txalekoak itsasoan gehieneko babesa bermatzeko?

Erabilerari buruzko zalantzarik duzu?

Jarri gaur bertan harremanetan gurekin eta nabigatu lasai!